Ser välldigt gott ut!!

Jag kände mig lite små tvingad att lägga upp någon annat än att bara skriva om vad jag gör på dagarna, så här kommer ett recept. Visst håller ni med om att det ser gott ut?  Jag har inte bakat den själv än för att min mamma tål inte mandel lr nötter så jag måste komma på något annat jag kan he på... hm.. några förslag ???





Chokladdröm
100 gr smör
2 ägg
2 dl socker
2 tsk finrivet apelsinskal
1 msk kakaopulver
1 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl

Fyllning
3/4 dl grädde
2 äggulor
2 tsk maizenamjöl
150 gr vitblockchoklad

Garnering
1 dl flagad mandel

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en rund bakform ca 24 cm i diameter och med löstagbar botten. Bröa den med ströbröd.
Smält smöret och låt svalna.
Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt apelsinskalet och sikta ner de torra ingredienserna. Rör om varsamt.
Vänd sist ner det ljumma smöret och rör försiktigt smeten slät.
Bre ut hälften av smeten i bakformen och ställ in i nedre delen av ugnen. Grädda i ca 15 minuter.
Fyllningen:
Mät upp grädden, äggulorna och maizenamjölet i en kastrull. Sjud upp blandningen under omrörning tills den tjocknar, Ta då genast kastrullen från värmen och tillsätt chokladen bruten i mindre bitar. Rör om tills chokladen smält.
Häll chokladröran över den halvgräddade kakan. Täck därefter med kaksmeten som är kvar.
Strö över den flagade mandeln.
Grädda kakan ca 30 minuter ..



Ät och njut!!... =)


Kommentarer
Postat av: Beahb

gott!!

nejnej annika!!!!!

måste typ gå ner mins 10kg för att åtminstone kunna bli något!!! HARD LIFE

2010-08-16 @ 10:46:27
URL: http://dotternsjodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu